Umowa na wyłączność w przypadku współpracy z biurem nieruchomości wiąże się z nawiązaniem współpracy tylko z jednym pośrednikiem i tylko z jednym biurem. Dlaczego jest to lepsza forma umowy dla klienta?
Umowa na wyłączność daje narzędzia osobie odpowiedzialnej za sprzedaż do lepszego prezentowania nieruchomości. Można pokazać nieruchomość z zewnątrz oraz zainwestować większe środki w strategię sprzedaży, gdyż mamy pewność, że nieruchomość sprzedamy my i dostaniemy wynagrodzenie za wykonaną pracę. Daje pewność sprzedaży, więc zabezpiecza zwrot kosztów za chociażby reklamę. W końcu chyba każdy chodzi do pracy po to, żeby zarabiać pieniądze na utrzymanie siebie i rodziny, opłaty na rachunki. A więc każdy jest w stanie sobie wyobrazić motywację pośrednika, który wie, że daną ofertę sprzedaje jednocześnie jeszcze kilka innych osób i tylko jednej zwrócą się koszty pracy.
Chyba nikt nie liczy na zaangażowanie pracownika na najwyższym poziomie, jeżeli ofertą zajmuje się dziesięć biur i dziesięciu pracowników – przy takiej ofercie robi się nieporządek. Sprzedający powinien sprawdzić wszystkie oferty sprzedaży i czy są takie same, czy nie ma rozbieżności. Oczywiście taka umowa nie pozwala na pokazanie najważniejszego atutu nieruchomości, czyli jej lokalizacji. Umowa bez wyłączności niszczy potencjał oferty, nie daje narzędzi do dobrej sprzedaży.
Wielu klientów mówi: „ale ja dałem na wyłączność i przez rok nic się nie działo” – w takiej sytuacji warto zadać sobie pytanie czy przed podpisaniem umowy dobrze omówiłem zakres promocji oferty, zakres działań oraz w jaki sposób pośrednik wykaże to jak wykonał działania.
W przypadku Atelia Nieruchomości, gdzie głównie pracujemy na umowach z wyłącznością przedstawiamy klientowi dokładny zakres działań przy tworzeniu strategii sprzedaży, analizujemy cenę, aby była ceną rynkową, tworzymy filmy promocyjne z udziałem materiałów z drona, robimy sesję zdjęciową, targetujemy ofertę, aby trafiła do potencjalnego klienta. Jest wielu klientów na rynku i każdy ma różne potrzeby więc stworzenie oferty, która będzie oddziaływała na klienta z danego segmentu jest też sztuką i wiąże się ze znajomością potrzeb klienta i jego zachowań. Każdy w naszym biurze raportuje dla klienta swoją pracę – to co wykonał, jaki jest odzew z rynku. A to z kolei niesie zawsze informacje co dzieje się z ofertą, jaki jest stopień zainteresowania. Trzeba pamiętać, że im więcej dajemy narzędzi i możliwości osobie, która będzie dla nas sprzedawała lub wynajmowała to tym więcej działa na naszą korzyść i na cenę jaką możemy otrzymać za naszą nieruchomość.